FA EN
  • kitchenshow2017
  • Slide02
  • Slide03
  • Slide04
  • Slide05
  • Slide06
  • Slide07
  • Slide08
  • Slide09
1 2 3 4 5 6 7 8 9
html slideshow by WOWSlider.com v5.4
  • نمایشگاه فرصتی طلایی

    برگزاری نمایشگاهها یکی از ابزارهای مهم در معرفی توانمندیهای واحدهای توليدی و خدماتی به بازارهای مختلف و همچنين شناسایی نياز مشتریان است. امروزه ضرورت برگزاري نمايشگاهها بر كسي پوشيده نيست و روز به روز دامنه اهميت آن گسترش می یابد. 
    در حال حاضر موثرترين نمايشگاهها در توسعه صادرات غيرنفتي٬ برگزاري نمايشگاههاي تخصصي (صادراتي) بينالمللي است. این نمایشگاهها در واقع دروازه ورود به بازارهای جدید به حساب میآیند.

    نمایشگاه تخصصی٬ فرصت و مزایا
    نمایشگاههای تخصصي و بين المللي از جمله مهمترین نمایشگاههايي است که نمونه آن هر ساله در کشور برگزار میشود. این گونه نمایشگاهها٬ به ویژه از دیدگاه صادرات صنعتی و خدمات٬ مناسبترین فرصت را برای توليدکنندگان فراهم میکنند تا کالاهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و خریداران بالقوه و بالفعل قرار دهند٬ برای کالاهای خود به شکلی مطلوب بازاریابی کنند و در یک بازار رقابتی سالم٬ فروش خود را توسعه دهند.
    یکی از مزایای شرکت در نمایشگاه تخصصی بين المللی٬ رویارویی با کالاهای رقيب است. در این فرصت می توان ویژگی های کالاهای رقيب را از نزدیک مورد مطالعه و بررسی قرار داد و به این نکته پی برد که کشورها یا مؤسسات رقيب از چه تکنيک ها یا روش هایی استفاده کرده اند که موجب شده بازارها را قبضه و موفقيتشان را تضمين کنند. نمايشگاه هاي تخصصي شايد تنها مجالي است كه اهالي صنعت را در بخش هاي مختلف و صنايع مرتبط گرد هم مي آورد و بستري مي شود براي رويارويي عرضه كنندگان با مشتريان بالقوه.
    از بزرگترین مزایایی که می توان برای این نمایشگاه ها برشمرد این است که صادرکنندگان یا عرضه کنندگان کالا را قادر می سازد تا افرادی را ملاقات کنند که دستیابی به آنها در سایر موارد به علت ناشناخته بودن ممکن نيست یا دشواراست. علاوه بر اين٬ برگزاري اين نمايشگاه ها هزینه جستجو برای یافتن کالا یا دسترسی به اطلاعات را کاهش می دهد.
    نقش اطلاعاتی یک نمایشگاه تخصصي در جوامع امروزی٬ از اهميت بسياري برخوردار است. بر اين اساس مبادله اطلاعات٬ درست به اندازه مبادله کالا و خدمات دارای ارزش و اعتبار است. امروزه نمایشگاههای تخصصی بين المللي یکی از مراکز مهم برای تبادل اطلاعات و دانش فنی٬ دستيابی به پدیده های نوین علم و صنعت٬ انتقال فناوری٬ تکنولوژی و ايجاد رقابت های سالم داخلی و بين المللی است؛ زیرا توليدکنندگان و صادرکنندگان را با استانداردهای جهانی کالاها و نيز قيمت جهانی محصولات آشنا می کنند وآنها را قادر میسازند تا با رعایت استانداردها با صنایع پيشرفته جهان به رقابت برخيزند. 
    علاوه براين٬ در دوران برگزاری نمایشگاه های بين المللی (به ویژه نمایشگاه های تخصصی) کشور برگزار کننده و یا شرکت کنندگان برای ارائه تحولات صنعتی٬ پيشرفت های آن و استفاده از تکنولوژی مدرن ساخت کالاها٬ اقدام به برگزاری سمينار و کنفرانس های آموزشی می کنند. از این رو شاید بتوان گفت برگزاری نمايشگاه های بين المللی در زمينه های تخصصی همانند کلاس های درسی دانشگاهی است. در صنعت آشپزخانه خانگی و صنعتی نيز هرساله شاهد برگزاری نمایشگاه هایی بين المللی و تخصصی در قطب هاي اين صنعت هستيم. این رویدادها با توجه به مزایای حضور درآنها از جمله فرصت هايي است كه بايد از آن درجهت توسعه صنعت آشپزخانه خانگی و صنعتی كه لازم و ملزوم يكديگرند نهايت بهره را برد. 

    چگونه عمل کنيم بهتر است
    با تمام مزایا و فرصت های ارزشمندی که با حضور در نمایشگاه هاي تخصصي برای شرکت کنندگان حاصل می شود٬ توجه به این نکته بسيارحائز اهميت است که استفاده حداکثری از اين مزيت ها و نتيجه گيری بهتر از شرکت در نمایشگاه مستلزم پيشبينی و انجام تمهيدات و اقداماتی است که قبل٬ بعد و درحين برگزاری نمایشگاه باید صورت گيرد. آنچه در این ميان از اهميت فراوانی برخوردار است گام هايي است كه دو رکن اصلی نمایشگاه یعنی مجریان نمایشگاهی به عنوان برگزارکنندگان و شرکتکنندگان به عنوان غرفه دار باید بردارند؛ گام هایی که موفقيت یا شکست نمایشگاه را رقم می زنند.

    برنامه ریزی و تعيين اهداف
    گام نخست٬ برنامه ريزي صحيح٬ دقيق و تعيين اهداف روشن برای برگزاری یا حضور موفق در یک نمایشگاه است. برای شرکت در یک نمایشگاه یا برای تشکيل آن برداشتن گام نخست از ضرورت بسياری برخوردار است و نقش کليدی در موفقيت نمایشگاه ايفا مي كند.
    چنانچه مشارکت کنندگان یا مسئولان برگزاری در این زمينه وظایف خود را به طور کامل و صحيح انجام ندهند نمایشگاه در عمل موفق نخواهد بود. بودجه بندي و كنترل هزينه ها از مسائل مهمي است كه بايد هنگام برنامه ريزي به آن توجه ويژه اي داشت و بخش عمده اي از موفقيت در نمايشگاه اختصاص بودجه مناسب براي اجراي مراحل مختلف برگزاري هر نمايشگاه است.
    مشارکت کنندگان برای حضور موفق باید اهداف خود را پيش از نمایشگاه به طور کامل و شفاف تعریف و برطبق این اهداف٬ برنامه های خود از جمله بودجه های مربوط به اجاره و طراحي غرفه و تبليغات به منظورشناسايي بازار هدف و مخاطبان را تنظيم كنند. مديريت اصولی وصحيح گام دیگر توجه به مديريت اصولی وصحيح است.
    براي اداره مطلوب يك نمايشگاه و يا يك غرفه٬ انتخاب مدير شايسته و كارآمد نهايت ضرورت را دارد. مجریان نمایشگاهی با مدیریت قوی وکارآمد در تبيين درست اهداف و اطلاع رسانی کامل می توانند قدرت پيشبينی مشارکت کنندگان ٬ علاقه و آمادگی آنها را بالا ببرند. داشتن حداقل مدرک كارشناسي در رشته مدیریت بازرگانی و یا روابط بين الملل و یا رشته مرتبط با موضوع نمایشگاه٬ تسلط به یکی از زبان های انگليسی٬ فرانسه٬ آلمانی و .....به تناسب کشور برگزاری نمایشگاه٬ دارا بودن قدرت سرپرستی هيئت های بازرگانی و مدیریت آنها و ترجيحا طی دوره های تخصصی در این زمينه برای نظارت و کمک به مذاکرات گروه های بازرگانی و قدرت برنامه ریزی و برخورداری از بينش علمی و پيگيری فعاليت های انجام شده در نمایشگاه پس از خاتمه آن و ارائه تحليل های مفيد در ارتباط با ثمرات طولانی مدت نمایشگاه از خصوصيات مهمي است که مدیران نمایشگاه باید دارا باشند. مدیران نمايشگاه بايد با جايگزيني تجهيزات جديد به جاي لوازم قديمي و بهينه سازي امكانات برگزاري از نظر كيفي٬ زمينه رضايت خاطر مشاركت كنندگان و بازديدكنندگان را فراهم كنند.
    در مقابل اين اقدام٬ بهره گيری از امکانات نمایشگاهی وقتی ميسر می شود که کارکنان غرفه بتوانند از هر فرصتی برای ایجاد علاقه مندی در بازدیدکنندگان بهره گيری کنندکه این امر مهم در سایه یک مدیریت قوی در ساماندهی کارکنان و امور غرفه حاصل می شود. با مدیریت صحيح غرفه٬ همه کارکنان آن قادر خواهند بود که اطلاعات کافی درباره کالاها داشته باشند٬ طرز استفاده از آنها را بدانند و با اصطلاحات بازرگانی در مورد حمل و نقل٬ بسته بندی٬ بيمه٬ تعرفه های گمرکی و شرایط فروش و واگذاری نمایندگی آشنایی داشته باشند.

    نشانه های مدیریت صحيح غرفه
    - مذاکرات کارکنان غرفه با بازدیدکنندگان همواره یادداشت شود و در فرصتهای مناسب مورد بررسی و تحليل قرار گيرد.
    - جو و فضای غرفه در طول برگزاری نمایشگاه٬ کاملا دوستانه و توأم با آرامش است.
    - رعایت نظافت غرفه و نگهداری کالاهای نمایشی به طور صحيح و سالم تا پایان نمایشگاه مدنظر قرار گيرد.
    - کليه تسهيلات فنی در غرفه و ساعات کار به طور کامل رعایت شود.
    باید دانست مدیریت برخورد و ارتباط موثر و مناسب بين غرفه دار و بازديدكننده در رسيدن شرکت کنندگان به اهداف بازاریابی خود و درنهایت موفقيت نمایشگاه بسيار مهم و تاثيرگذار است.

    مزایای شرکت در نمایشگاه به صورت تیتروار
    معرفی توانمندی‌ها و محصولات در سطح گسترده و بین المللی
    برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنان
    شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه‌های آنان
    فرصت جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت واحد صنعتی خود
    ارتباط با تامین‌کنندگان مواد خام و ارائه دهنگان خدمات صنعتی
    شناخت شرایط کلی بازار و امکان برنامه‌ریزی بر اساس آن
    تعامل با شرکت‌های همکار جهت برون‌سپاری و امور پیمانکاری
    به‌روز رسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت
    فرصت استعدادیابی و جذب دانش‌آموختگان و متخصصان جدید
    فرصت‌های تبلیغاتی متعدد شامل: چاپی، اینترنتی، محیطی، تلویزیونی و...
    شرکت در نشست‌های تجاری بین‌المللی با هیات‌های خارجی مدعو
    انجام مذاکرات تجاری و انعقاد قراردادهای متعدد داخلی و خارجی

لینک های مفید خدمات الکترونیکی اطلاعات بازرگانی کشورها تماس با ما
تهران - تقاطع خیابان ولیعصر و بهشتی، خیابان عبادی، پلاک 15، واحد 5
تلفن تماس : 9-88556368 (021)
دورنگار : 89775673 (021)
پست الکترونیک : kitchenshow.ir@gmail.com